Cimke Archívum ◊ domain regisztráció ◊

.hu domain akció meghosszabbítása
2013, augusztus 29, csütörtök  | Szerző:

Cégünk a jelenleg futó .hu domain regisztrációs akciót a nagy érdeklődésre való tekintettel meghosszabbította 2013 szeptember 30.-áig.

.hu domain regisztrációs akció
2013, július 02, kedd  | Szerző:

Új akciónk keretein belül augusztus 31-ig a világon egyedülálló módon 1590Ft-ért regisztrálhatnak nálunk .hu domaint meglévő és új ügyfeleink egyaránt 2 éves periódusra. A domain regisztráció mellé NEM kötelező igénybe venni tárhely szolgáltatást, de természetesen választhat hozzá félárú akciós tárhely csomagjaink közül is.

Tárhely Akció !!!
2011, november 06, vasárnap  | Szerző:

Év végi tárhely akciónk keretén belül minden webtárhely csomagunkat féláron biztosítjuk az első évre új és meglévő ügyfeleink részére akár egy éves megrendelés esetén is. Az akció érvényes új domain regisztrációra, domain regisztrátor váltásra és máshol fenntartott domainre is.

Csomagjainkat és ajánlatainkat keresse főoldalunkon.

Az akció a 2011 december 31 előtt leadott rendelésekre vonatkozik.

Tárhely Akciónk a nagy érdeklődésre való tekintettel meghosszabbításra került március 31-ig.


Változás a .hu domain regisztrációnál
2011, május 31, kedd  | Szerző:

Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2011. június 1-jétől a .hu domain regisztrációs szabályzat módosulása miatt a .hu-regisztrációkat – hasonlóan a nemzetközi doménekhez – csak a számlaérték beérkeztét követően tudjuk elindítani, mivel megszűnik a várólista, így holnaptól nem alkalmazható a jelenlegi 10 napos fizetési határidő, ami a 14 napos várólistát vette figyelembe. Továbbra is elektronikus úton számlázunk, a lehető leggyorsabb számlázási ügyintézést biztosítva minden Ügyfelünk számára. (Természetesen igény esetén papír alapú számlát és postai sárga csekket is biztosítunk.) A mai nap folyamán, ügyfélszolgálati időben beérkező kérelmeket még a mostani ügyintézés szerint teljesítjük.

A holnapi naptól a .hu domain nevek a pénz beérkezésének a napján már használatba vehetőek.

Rövidül a .hu domain várólista
2011, április 21, csütörtök  | Szerző:

Az alábbi levélben tájékoztat mindenkit az ISZT a rövidülő .hu domain regisztrációs várólistáról:

” Tisztelt Regisztrátorok!

Az elmúlt hetekben egyeztetést folytattunk az NFM-mel és javaslatuk és támogatásuk
nyomán megléphetjük a 2 hetes előzetes várólista eltörlését.

A változtatást társadalmi egyeztetési fórumon is megvitattuk, ahol minisztériumok, a
Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (régen Magyar Szabadalmi Hivatal), védjegy
jogászok civil szervezetei, informatikai szakmai és érdekképviseleti szervezetek
képviselői voltak jelen és támogatták a módosítást.

Az új Domain regisztrációs Szabályzatot az április 20-i közgyűlésünk elfogadta.
A 2011. június 1-től hatályos új Szabályzat szövege megtalálható a
https://hureg.nic.hu/index.jsp lapról elérhető linken.

A módosítás lényege:

A domain az igény benyújtását követő műszaki és adminisztrátori ellenőrzést követően
“Feltételes használatba adásra” kerül, azaz az igénylő műszakilag használni kezdheti
(de még nem lesz “Bejegyzett”). Ezzel egyidejűleg a domain megjelenik a nyilvános
kihirdetési listán. Amennyiben a domain delegálási szándékával szemben 8 napon belül
senki nem lép fel, akkor jogilag is “Delegált” státuszba kerül.

Előzetes várólista megszüntetése reform bővebben:

Megszűnik az igények kéthetes előzetes várakoztatása, ezt a fázist a DRR átugorja. A
műszaki ellenőrzésen átjutott igény azonnal az adminisztrátor elé kerül.

A Nyilvántartónak változatlanul megmarad az a joga, hogy amennyiben az igény a
Domain regisztrációs Szabályzattal ellentétes, úgy azt ne teljesítse. Ebben az
esetben a Nyilvántartó döntésével szemben a TT-hez lehet fordulni. A műszakilag
hibátlan igényt a Nyilvántartó véleményezi: hiánypótlásra küldi, elutasítja vagy
jóváhagyja.

Ha az adminisztrátor jóváhagyja az igényt akkor a domain nem megy Bejegyzett
állapotba (mint most), hanem ún. Feltételes használatba adásba kerül. Ebben
az állapotban benne van a zónában, műszakilag használható, de jogilag még nem az
igénylőjé. A feltételes használatba adást – a jelenlegi várólistához hasonlóan – a
Nyilvántartó egy listán közzé teszi azzal, hogy az igénnyel szemben 8 napon belül
terjeszthető elő panasz. Ha panasz nem érkezik, akkor a domain delegált (Bejegyzett)
státuszba kerül, ezt követően már csak Regisztrációs Döntnök előtt, vagy bírói úton
lehet vitatni.

Ha a 8 napos listán szereplő igény ellen harmadik fél akar fellépni, akkor a panaszt
továbbra is valamely Regisztrátoron keresztül kell benyújtania. A nyilvános listán
megjelenést követően 8 nap alatt a Regisztrátornak jeleznie kell a regisztrációs
rendszerben a panaszt (meg kell nyomnia a DRR-ben a “Panasz jelzés” gombot). A
nyilvános listán megjelenést követő 14 napon belül a Panaszt is be kell küldeni.
Panasz nem csak a gombnyomó Regisztrátortól, hanem akár több forrásból, több
Regisztrátortól is beérkezhet (elképzelhető több panaszos is). Ha a 8 nap alatt
nincs gombnyomás, illetve a 14 napon belül nem érkezik megfogalmazott panasz, akkor
az igény teljesítve lesz, megy Bejegyzett állapotba. Ellenkező esetben a jelenlegi
TT eljárásnak megfelelő lépések történnek. A TT eljárása fel lesz gyorsítva, az
igénylőnek 8 napja lesz, hogy csatoljon választ a panaszhoz vagy visszalépjen és a
TT döntés max. 3 hét alatt megszületik.

A jelenlegi prioritásos illetve nem prioritásos igények közötti megkülönböztetés
megszűnik. Ez azt is jelenti, hogy a “first come first served” elve érvényesül
minden igényre. Ugyanarra a névre mindig csak egy igény lehet nyilvántartásba véve
(nem lesz “sorbanállás”).

A lényegesebb változások a szabályzatban az 1.2.3, továbbá 8, 9, 10 pontokban
vannak, ez utóbbiak közül inkább a 9-ben.

A reformtól független módosítás kérés volt, hogy tisztázzuk: felfüggesztést csak
a Nyilvántartó foganatosíthat. Ezért a Regisztrátorok által a felmondás mellett
érvényesíthető zónából kivételt (-Z) áttettük a 4.1 pontba és így az 5.1, 5.2
pontokban csak a Nyilvántartói akciók maradtak.

A tervezett ütemezés az, hogy május második hetében elindul az új DRR a teszt
huregen, így az új eljárást, új állapotokat már lehet tesztelni. Az átállás június 1-
ével történik, ami azt jelenti, hogy a május 31-én éjfélig beadott igények még a
régi rendszer szerint mennek végig (2 hetes várólista stb.), a június 1-én a
rendszer átállítása és újranyitása után beküldött igények pedig már az új rendszer
szerint kerülnek majd feldolgozásra, de ha van egy névre már várakozó régi típusú
igény, akkor arra a névre új típusú igényt nem veszünk nyilvántartásba (amíg a régi
sorsa el nem dől).

Hamarosan további információkat teszünk közzé, készül az új Eljárási Szabályzat, a
TT működésének új szabályzata, kérdések-válaszok az új szisztémáról stb.

Üdvözlettel
Martos Balazs

1. oldal1